03 Ocak 2010

Sevgisizlik



Fenerbahçe'yi bırakmamın tek nedeni sevgisizliktir. Fenerbahçe gerek imajımı, gerekse geçmişimi kullanarak bir hayli para kazandı. Ben ise futboluma baktım. Aslında her şey iyi gidiyordu. Takımda hem ağabeylik, hem de liderlik yapıyordum. Bu durum bir yıl sürdü. Zamanla değiştiler, sıradan futbolcu muamelesi yapmaya başladılar. Artık örnek değildim. Ben Roberto Carlos’um. Beni sıradan oyuncu gibi göremezsiniz. Ayrılmamın ilk nedeni bu oldu.

“Ben Fenerbahçe’ye geldiğimde burada futbolu bırakmak ve daha sonra bu kulübe hizmet etmek amacındaydım. Baktım ki, olmuyor. Gitme isteğimi Başkan Aziz Yıldırım ile Murat (Özaydınlı) beye anlattım.

Fenerbahçe’den gelen ilgisizlik yeni arayışlara başlamama neden oldu. Corinthians ile görüşmelere başladım. Amacım Fenerbahçe ile olan sözleşmemi tamamlamak ve mayıs ayında veda etmekti. Devre arasında gitmeyi düşünmüyordum. Bu konuyu yönetime açtığımda bana ‘Bonservis bedeli ödesinler, öyle git’ dediler. Şaşırdım. Sözleşmemde bonservis bedeli maddesi yoktu. Yani transfer sezonunda istediğim kulübe bedava gidebilirdim. Acele ile yeni sözleşme hazırladılar. Oraya bonservis bedeli eklediler.

Geçerliliği olmayan tek taraflı hazırlanmış bir sözleşme. Bunu kabul etmeyince, 1 milyon 875 bin euroluk ceza kestiler. Neden 1 milyon 875 bin euro biliyor musun? Bana 4 aylık borçları vardı. Bu miktar 875 bin euro ediyordu. 1 milyon daha eklemişler üzerine, böylece hem bana olan borçlarından kurtuluyorlar, hem de bonservis parası getirmediğim için ceza kesiyorlar. Avukatlarım ile görüştüm. Anlaşma yolları arıyoruz. Olmazsa Fenerbahçe ile FIFA’lık olacağız.”

Kaynak: Milliyet


Roberto Carlos'un Milliyet'e verdiği röportajdan dikkatimi çeken bir bölüm yukarıdaki yazı. Mehmet Çiftçi'ye sağlam açıklamalarda bulunmuş. Hele şu bonservis bedeli muhabbeti şık olmamış. Bu tarz büyük futbolculara yapılanlar ileride gelecek futbolcularıda etkiler. Bunları söylüyorsa eğer Roberto Carlos eğer kime Türkiye için olumlu referans verir? İşte dünyanın gelmiş geçmiş en iyi sol bekinin Türkiye izlenimleri budur.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

işe bak fenerbahçe forması giyerken hiç dünyanın gelmiş geçmiş en iyi sol beki denmiyordu işinize göre yazın şimdi ah yalan dünya

MithrandiR dedi ki...

Niye bu Fenerbahçe forması giydiği gerçeğini değiştiriyor mu? Bir dönem demedim gelmiş geçmiş dedim tüm kariyerini kapsar bu da dimi mantık olarak?