14 Ekim 2010

Ümit Milli Takım

''Bizim iki stratejimiz var. Birincisi, toplayabildiğimiz kadar puanlar toplayıp, finallere gitmek. İkincisi ise milli takıma genç ve yetenekli oyuncular kazandırmak. Oyuncuları sokaktan toplamıyorsunuz. Ümit Milli Takım gibi bir kaynağımız var. Burada 21-23 yaşlarında oyuncular var, ancak kendi takımlarında ilk 11'de oynamıyorlar. Bu da bizim için büyük bir dezavantaj. Diğer ülkelerde, bu yaştaki oyuncular takımlarında görev alıyorlar. Genç oyuncular arasından iyi oyuncu seçmekte zorlanmak isterdim, ancak dediğim gibi Ümit Milli Takım'dan ancak bir iki futbolcu kendi kulüplerinde ilk 11'de oynuyor.''

Hiddink'in "Takımda bir değişim düşünüyor musunuz?" sorusuna verdiği bu cevabın ardından merak edip ümit milli takımın kadrosunu inceledim.

Çağrılan son iki kadroda 33 farklı isim yer almış. Bunların 24'ü en üst seviyede forma giyiyor. En çok süre alanlar şöyle:

isim

takım

maç

ilk 11

dakika

özgür çek

ankaragücü

7

4

479

serkan kurtuluş

galatasaray

4

4

341

mahmut boz

gençlerbirliği

4

4

360

necip uysal

beşiktaş

6

4

356

tevfik köse

ibb

7

5

426

mahmut tekdemir

ibb

7

7

630

serdar kesimal

kayserispor

7

7

630

hasan ali kaldırım

kayserispor

7

7

630













Bunların arasından da performans, tecrübe, mevki bazlı değerlendirmeden sonra A takıma koysan sırıtmaz diyeceğimiz en fazla 3 adam çıkar gibi. Necip, Serdar, Hasan Ali. Tabi ki uzun vadede işler değişir. Bu adamlar çok daha fazla süre almaya başlayacaklar, birçoğu milli takımın iskeletini oluşturacak belki de ama Hiddink’in de dediği gibi bir sonraki maça kadar buradan pek de alacak birileri yok gibi. En azından ortada bir bolluk olmadığını söyleyebiliriz. Ümit milli takım biraz eski gücünü, önemini yitirmiş gibi geliyor bana. 5-10 sene önce olsa o zamanki takımı ezbere sayardım ben. Bir jenerasyon vardı. O takımların bir geçerliliği vardı. Her an oradan birini A takımda görebilirdik. Birlikte çok maç yapardılar, takımlarında çok önemli oyuncular olanlar da vardı içlerinde. Bilmiyorum belki de ben o zaman daha çok maçlarını izlediğim için bana öyle geliyor ama bir eksiklik var sanki bu ümit millilerde. Belki de o zaman A takımla aynı fikstürü paylaşmalarının da etkisi vardı bu başarıda. Daha fazla zaman geçiriyorlar, takımla kaynaşmaları, yükselme süreçleri daha kolay oluyordu. Neyse pek bilemiyorum ama hafiften bir değişime ihtiyacı olan A milli takımımız için de önemli bir konu bu. Üstüne kafa yorulması lazım.

Raşit Çetiner uzun bir aradan sonra takıma geri döndü bu yıl. Onun döneminde iyi işler yapılmıştı geçmişte. Ben Raşit hocanın bu takım için çok uygun bir isim olduğunu düşünüyorum. Gidilen bu yeni yapılanmada, neredeyse tüm kademelerinde büyük değişiklikler yapılan milli takımlarda bu aşamada istikrar çok önemli. Her açıdan istikrar. Raşit hoca gittikten sonra neredeyse her sene bir hoca değişmişti. Şimdi gerek teknik kadro, gerekse futbolcu kadrosu açısından bir istikrar yakalanmalı ve temel oturtma çalışmaları acilen başlamalıdır. Almanya’nın son yıllarda başardıkları gerçekten takdire değer bir plan ve uygulamanın ürünleri. O çalışmaların bence her takıma katkısı olacaktır iyi incelendiği takdirde. 2012’ye de katılabilirsek eğer düzenli olarak oynayan bir ümit milli takımdan en azından 4-5 adam falan görmek hiç fena olmaz Brezilya’da.

Hiç yorum yok: